Födelsedag!

Den sanna och enda, den vackra och strålande, den skönsjungande och coola, den bästa och den alltid lika underbara Zooey Deschanel fyller 30 år idag. Trettio år!  Som om hennes geografiska avlägsenhet och hennes status som gift inte var hinder nog för en romans… men men…

Grattis!!! :D

Jag har inte som vana att hylla skådespelerskor/sångerskor när de fyller år, oavsett hur fagra och lysande de må vara, men Zooey är ett undantag. Att fylla trettio är ett undantag.

Men text räcker ju inte. Speciellt inte på svenska som jag antar att hon inte kan. Fast vad vet jag? Hon kan ju i stort sett allt annat.
Således blir min gåva att försöka sprida hennes begåvning. Låt mig därför presentera ett par exempel på Zooeys mångsidighet:

She & Him - Why do you let me stay here?
Skrivet och framfört, så klart, av Zooey herself.


Visst slänger vi in ytterligare en She & Him? Jupp, fast en live-version denna gång: Change is hard

Scen ur den väldigt fina och roliga 500 Days of Summer

Bittersuite ur filmen Winter Passing. Hon spelar piano! Och hon har, tydligen, skrivit den vackra musiken (som visserligen har vissa likheter med Lara's Theme) själv.


Och varför inte avsluta på ett liknande sätt som vi började?
Zooey och Joseph Gordon-Levitt i dansnummer, till Why do you let me stay here?

Det blir knappt bättre, eller hur?
Känns som att dessa fem får räcka för nu. Men ett tips sök efter Zooey eller She & Him på YouTube, om ni inte fått en stor nog dos av underbarhet.

För min personliga del väntar idag avfärden mot Stockholm. Men, låt oss lägga fokus på sånt som spelar roll:

Grattis Zooey! Congratulations!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0