And that's the end of that chapter...

... C-uppsatsen alltså.

Sedan oktober har den plågat mig. Få dagar har gått när den inte invaderat mina tankar. Visserligen passande under veckorna när den ska skrivas och den ska arbetas fram, men mindre trevligt under helger och jullov.

Nu är den dock borta. Den är gjord.

Rent tekniskt var den klar redan förra torsdagen. 12.00 den sjunde januari skulle den in, och jag fick in den med dryga  20 minuter till godo (vilket betyder att jag inte behövt offra Karl-Bertil... JUST KIDDING). Men sen ska uppsatsen opponeras. Den ska kritiskt granskas av mina studiekamrater, och jag skall i åtgäld granska någon annans. Så riktigt klar var man ju inte. (Och "man" i det här fallet är faktiskt jag)

Med detta har jag spenderat veckan. Först förberedelse genom att läsa ingen sex andra uppsatser på sisådär en 30-35 sidor vardera, med fokus på en bra och lärorik uppsats om de flagranta skillnader som finns mellan Sydafrikas offentliga åtaganden rörande HIV/AIDS och vad som faktiskt i praktiken görs.

Idag har då dessa opponeringar avklarats. Det gick bra, och min fick inte i närheten av så dålig feedback och kommentarern den förtjänar.
Var huvudkommentatoren snäll? Eller är den faktiskt helt duglig? Tja, vi får se när betygen dyker upp om ett par veckor.

She's a beauty, ain't she?

Annars är jag helt slut. Vi skulle gå ut några kursare efteråt, men vi var alla helt tömda. 8 timmars opponering tär på krafterna, det vill jag lova. Så vi orkade inte. Hur gamla och patetiska är inte vi?

För övrigt var universitetet i det närmaste folktomt idag. En riktig spökstad. En klassisk tentafredag. Lugnt och skönt.

Lugnt och skönt blir också temat för imorgon. Först ska jag packa det slutliga och göra en sista städning, sedan Avatar med två kamratinnor, efter det eventuellt häng med en gammal (närmare 97 år!) kompis. Passande att ta det soft detta min sista lördag i Umeå innan praktiken.

Innan praktiken ja... Äh, kommer gå. På nåt vis.

Hoppas jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0